söndag 31 augusti 2014

Sista dagen i augusti! Är sommaren slut nu?

Nu har vi kommit till den sista dagen i augusti.I morgon är det september; höstmånad.Jag känner fortfarande att det är sommar även om vädret var höstligt både igår och idag.En del  träd börjar skiftar färg,det tycker jag är tidigt.Men det blommar fortfarande i trädgården.

Augustibilder!

Stor tagetes,sen plantering-sen blomning.

Rosenflockel har blivit kompis med balkanmalva.

Min underbara mörka kärleksört som jag glömde namnet på.

Bronsrodgersia gör skäl  för sitt namn.Vilken vacker färg.

Fåglarnas solros som de sådde under sitt fågelrestaurant.

Blå bolltistel.

Sköldpaddsört en senblommare.

Fackelblomster.

Vit rosenflockel en nyhet i perennrabatten.Och en bortglömt spade i bakgrunden.

Cirsium purpurratum,japansk nicktistel,en fullträff i trädgården. 

Nu har nicktisteln fått skägg.

Fransgentiana i blåaste blått.

Kornvallmon hänger med lite till.

Blå nunneört har blommat om igen.

Låg oregano fjärilarnas paradis.Den fick jag av en trädgårdsvän,nu har jag flera 
plantor till biernas och fjärilarnas förtjusning.Min med för den blommar verkligen länge.


Kärleksört
Läkemalva, den har en lång blomningstid.

Blåsalvia 'Oxford blue'.

Höstanemon 'Andrea Atkinson'



Ringblommor far inte fattas i sensommarträdgården.


Verbena

Kranssalvia

Nu sätter jag punkt för idag
Renate


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar